מרפסת תלויה

מרפסת תלויה מפלדה | מרפסת תלויה מבטון | הרחבת מרפסות וקונסטרוקציות

הכל תחת קורת גג אחת

היתר בניה, קונסטרוקציה והתקנת מרפסת

מרפסת תלויה נעשתה יותר ויותר פופולרית בעשור האחרון. ואיך לא? המרפסות התלויות מייפות את הבית (חיצונית ופנימית), משמשות כמקום אירוח ומקרבות אותנו לשלווה של האויר הפתוח ומבט הנוף. קיימים עוד עשרות יתרונות שונים להוספת מרפסת לדירה כמו העלאת ערך הנכס, שימוש כגינה מעוצבת ועוד רבים אחרים. נזכיר את כולם בהמשך כדי להבין בדיוק כמה המרפסת שימושית ומשדרגת את הבית ואופי החיים שלנו.

כמעט כל בניין מגורים שנבנה היום יכלול בתוכניות הבנייה שלו מרפסות שמש במידות שונות לכלל הדיירים. שזה מעולה לאותם דיירים. אבל מה עם רוב האנשים? שכבר גרים בדירה שהשקיעו בה לא מעט כסף ומאמץ ואפילו שיפצו אותה בעשרות אלפי שקלים?

למכור את הבית ולקנות נכס חדש רק כדי להנות ממרפסת הוא לא ממש אופציה עבור רוב האנשים. בדיוק מסיבות אלו הפכה מרפסת תלויה לפתרון האולטימטיבי והמעשי ביותר.

בעבר, הוספה של מרפסת לבניין היתה תהליך ארוך המלא בבירוקרטיה עד לפני מספר שנים שאושר תיקון חדש לחוק התכנון ובנייה. התיקון לחוק מאפשר לכל בעל דירה להתקין מרפסת פתוחה או להוסיף שטח למרפסת קיימת (הרחבת מרפסת). וזאת מבלי שהמרפסת תחשב כחלק משטח הבנייה של הנכס.

במילים אחרות – ניתן להתקין מרפסת שמש מבלי שהיא תכלל בשטח הדירה ובכך לא תצטרכו לשלם עליה תוספת ארנונה.

פרויקט מרפסת תלויה בבניין משותף
צרו קשר
מתעניינים במרפסת?

חייגו: 073-375-3175
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה היא בכלל מרפסת תלויה?

מרפסת תלויה היא תוספת שטח לדירה שלא תוכננה בתהליך הבנייה המקורי של הנכס. בין אם אנו מדברים על בית פרטי, בניין מגורים משותף או כל סוג אחר של מבנה.

לפני עידן ההוספה של מרפסות תלויות אם היינו רוצים להוסיף מרפסת לדירה שלנו היה צורך לבנות אותה על עמודים תומכים מבטון. פרויקט שכזה עולה הרבה מאוד כסף, זמן וברוב המקרים אפילו לא אפשרי.

נקח לדוגמה דייר שגר בקומה שלישית בבניין משותף המעוניין להוסיף מרפסת לביתו. במצב כזה כדי שהבנייה תהיה אפשרית. יצטרכו הדיירים ברומות שמתחתיו גם הם לבנות מרפסת על מנת ליצור בסיס חזק שיצליח לשאת את המשקל של המרפסת בקומה השלישית. במידה והדיירים אינם מעוניינים במרפסת – אין יכולת בנייה.

בעקבות הצורך והביקוש הרב לפתרון הבעיה, הומצאו המרפסות התלויות.

מרפסות תלויות הן בעצם יחידת קונסטרוקציה עצמאית שמתחברת לשלד הבניין וזאת ללא כל תמיכה חיצונית בבסיס שלהן או בנייה משלימה שתעזור לתמוך אותן. דבר המאפשר לכל דייר להוסיף מרפסת לדירתו מבלי להיות קשור למרפסות השכנים מתחתיו או לקומה בה הוא מתגורר. בבניין רב קומות יכולה להיות אפילו רק מרפסת תלויה אחת.

אם ננסה לפשט את זה. מרפסת תלויה היא ממש כמו טלוויזיה בסלון. אנחנו יכולים להציב אותה על מזנון או וויטרינה שישמשו כבסיס יציב להנחת הטלוויזיה או שנוכל לתלות אותה על הקיר בעזרת קדיחת ברגים. תליית מרפסת מתבצעת באותו אופן רק בקנה מידה גדול הרבה יותר.

ניסיון

"הניסיון עושה את ההבדל" ובמקרה שלנו, ניסיון של מעל 20 שנות פעילות הפך את חברתנו לאחת מהמובילות בתחום.

מקצועיות

צוות מקצועי ומיומן, המורכב מבכירי אנשי המקצוע בארץ, אשר יעניק לכם ליווי מלא ומקיף בכל תהליך השיפוץ והבנייה שלכם.

הוזלת עלויות

תכנון מקדים וביצוע מהודק, תוכלו לצפות לתהליך שקוף ויעיל שגם יחסוך לכם הוצאות מיותרות או כאלו שאינן מחושבות כראוי.

קשריים אישיים

מעבר לבנייה, אנחנו יודעים ליצור תקשורת טובה, בריאה ומרגיעה. כך שכולם ידברו "באותה שפה" ויהיו מחויבים למטרה המשותפת.

יעדים וזמנים

עמידה בזמנים ויעדים הם ערך עליון עבורנו. אנו עובדים בסינכרון ותיאום מלא בין כל הגורמים השונים ליצירת תהליך איכותי ומהיר.

לבחור נכון

בחירת סוג מרפסת

קיימים 2 סוגים עיקריים של מרפסות בישראל, כל אחד מהם בעל יתרונות וחסרונות שונים ומציע פתרון אחר למצבים שונים:

מרפסת תלויה מפלדה

שיטת הבנייה של מרפסת מפלדה נקראת גם "בנייה יבשה". זוהי קונסטרוקציית פלדה שלמה העשויה מפלדת אל-חלד ומתחברת לבניין בדרך עגינה ייחודית. החיבור לבניין מתבצע בעזרת ברגים מיוחדים המתברגים אל קורות הביטחון של הדירה (גם לקורת הרצפה וגם לקורת התקרה). שיטה זו נחשבת כיום לדרך המתקדמת ביותר בארץ להתקנת מרפסת חדשה. שכן היא מהירה, בטוחה מאוד ולמען האמת גם לא כ"כ יקרה. ההתקנת עצמה של מרפסת הפלדה (חיבור לבניין) נמשך כיום אחד. קונסטרוקציית הפלדה מגיעה שלמה מהמפעל על גבי מנוף מיוחד המרים אותה אל הקומה הרצויה ומאפשר לצוות ההתקנה לעגון אותה לשלד הבניין. בגלל שרוב עבודות ההכנה של המרפסת מבוצעות במפעל ולא באתר הלקוח, התקנת המרפסת כמעט ואינה מפריעה לאורח החיים שלכם ושל השכנים מסביב. כמובן שכמו בכל עבודת בניין יהיה אבק ופסולת אבל בהשוואה למרפסת בטון הוא באמת נמוך מאוד.

מרפסת בטון קלאסית

בניית מרפסת מבטון קרויה גם "בנייה רטובה". והיא בדיוק מה שאתם חושבים. יציקת בטון שלמה שמתחברת לבניין על בסיס עמודי בטון. שיטה זו דורשת יותר זמן ועבודה ממרפסת פלדה כדי להכין את "הקרקע עבורה". תחילה יש לבצע חפירות בקרקע מתחת למקום המיועד של המרפסת. חפירות אלו ישומשו להטמעת עמודי בטון תומכים שיחזיקו את המרפסת. לאחר מכן צוות הבנייה יצטרך להקים פיגומים על צידו של הבניין שיוכלו לעבוד באופן בטוח. תהליך זה נמשך זמן רב יותר מאשר מרפסת תלויה, הוא מלכלך מאוד את קירות הבניין וגם את הדירות עצמן. בכלל שרוב הבנייה עשויה מבטון קיימים הרבה ניסורים, שבירות והתאמות שיכולות להיות מבוצעות רק באזור ההתקנה.

מקצועיות

הוצאת היתר – רישוי מרפסת תלויה

כמו כל תהליך בירוקרטי והתנהלות מול גופים גדולים. תהליך הוצאת ההיתר גוזל זמן יקר, מצריך הרבה התעסקות וריצות לארגון ניירת ואישורים.
למרות שניתן להוציא אישור בכוחות עצמך מבלי לערב איש מקצוע זה הוא אינו דבר מומלץ כשזה מגיע לאישורי בנייה.

מנהל רישוי המתמחה בהוצאת היתרי בנייה מול רשויות העירייה השונות יחסוך לך זמן יקר וכאב ראש שבהתמודדות מול העירייה. משך הזמן שלוקח להוציא היתר תלוי מאוד באופן הגשת המסמכים. מספיק שחסר מסמך אחד או שחלקו לא מולא כפי שצריך, והתהליך עלול להתעכב במספר שבועות נוספים.

פרק הזמן לקבלת רישוי נמשך בדרך כלל כמספר חודשים והדבר תלוי לרוב בעיריות השונות. מבחינת העיריות, הן דווקא רוצות שתבנו את המרפסת. זה הופך את הרחוב ליפה יותר, מעלה את שווי הדירות בעיר שלהן ומושך תושבים מערים אחרות.

רגע רגע

מי שבכל זאת יכול להרים גבה לקראת המרפסת החדשה שלכם. אלו דווקא השכנים. הצעד הראשון בקבלת היתר בנייה למרפסת הוא להביא מסמך החתום על ידי 75% מהדיירים (לפחות). לרוב זאת לא בעיה מצד השכנים בעיקר לאחר שמסבירים להם שזאת מרפסת תלויה שלא משפיעה על שטחם בבניין. עוד סיבה שחשובה לשכנות טובה.

את מסמך החתימות יש להעביר למנהל הרישוי (או בעצמכם לעירייה). במקביל יש להמציא מסמכים נוספים כמו נוסח טאבו מעודכן, אישור מבנה בסיכון, בקשת היתר ועוד שורת מסמכים שונים ומשונים שעיריות דורשות.

יש להכין ולצרף לבקשה תוכניות קונסטרוקציה של המבנה והמרפסת חתומות ע"י מהנדס שאישר אותן.

היתר סטנדרטי הוא אישור למרפסת בגודל 12 מטר (לפעמים 14 מטר) או 10 % משטח הדירה (הקטן מבניהם).

כל מרפסת רצויה מעל מידות אלו תצטרך לכלול בבקשה שלה מסמכים נוספים. דבר ההופך את התהליך למורכב יותר במקצת וגם יגדיל את סכום התשלום על הארנונה.

0
פרויקטים הושלמו
0
היתרי בניה
0
עבודות בתהליך