אדריכלות ועיצוב פנים בישראל

אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות הינה האמנות שמאחורי הבניינים והמבנים המקיפים אותנו. אדריכלים מתעסקים בשרטוט מבנים בצורה מדויקת למשתמש, תוך התחשבות בתנאי הטבע הלא סלחניים ובבטיחות המאכלסים את המבנה ומטרותיו. אדריכלים רבים מרחיבים את השכלתם ומציעים גם שירותי עיצוב פנים. אבל האם זה משתלם? יצאנו לבדוק

אדריכלות מהי?

אנחנו אוהבים לחשוב על אדריכלים כעל מהנדסים עם נפש של אמן. הרי הם מופקדים על הרבה יצירה אומנותית אך גם לא מעט חישובים מתמטיים. לא לחינם אדריכלים נדרשים ללמוד לימודים אקדמאיים של 4 שנים ולהשקיע בהתמחות של 3 שנים נוספות שכן בטיחות המבנה שתלויה בין היתר גם בהם עלולה לגבות את חייהם של עשרות אם לא מאות בני אדם. על כן, על האדריכל לדאוג ליופיו של המבנה אך גם לבטיחותו.

עיצוב פנים מה הוא?

עיצוב פנים, כשמו, הוא עיצוב הפנים. כאשר חלל מתמלא ברהיטים מיותרים, זבל ובלאגן קשה מאוד למצוא את מקומכם בתוך החלל וקשה עוד יותר להירגע ולהנות ממנו. על כן, מעצב הפנים מופקד על הפיכת החלל לחלל נעים יותר, שישרת את המטרה של המאכלסים אותו תוך מחשבה על מגבלותיו. כלומר, גם אם החלום הגדול שלכם הוא אי במטבח עם ארונות מטבח ענקיים ושולחן אוכל באורך בריכה אולימפית, אבל המטבח שלכם קטן במיוחד, כנראה שכל מעצב פנים איכותי ינסה להזיז אתכם לרעיון ריאלי יותר.

5 יתרונות באדריכל שמוכשר גם בעיצוב פנים

כאשר אנו בונים בית מאפס או מוסיפים לנכס קיים, קשה מאוד לנווט בין בעלי המקצוע השונים שמטרתם לעזור לנו לבנות את בית חלומותינו מבלי להתבלבל משפע המבחר. הרי בית חדש או תוספת למבנה קיים זה לא דבר שאנחנו עושים כל יום או אפילו בכל שנה, אז איך נוכל לסמוך בקלות כזאת על בעל מקצוע? הנה כמה יתרונות בבחירת אדריכל המוסמך גם בעיצוב פנים:

  1. 2 ציפורים במכה אחת: זה אולי היתרון המובהק ביותר לבחירה באדריכל שמוכשר גם בעיצוב פנים, שכן אם האדריכל מהוקצע הן באדריכלות והן בעיצוב הפנים, הוא חוסך לכם בעל מקצוע נוסף אותו הייתם נאלצים לשכור אם לא היה מוכשר בשניהם.
  2. עקביות: יש משהו נורא יפה בעקביות, במיוחד כשמדובר בעיצוב. כאשר המבנה החיצוני של הבית או התוספת נראים תואמים גם לחלל הפנימי, הבית הופך למכלול אחד ונראה מקצועי בהרבה ממבנה מבולגן שנראה תעשייתי ואפור כלפי חוץ אך מודרני ונקי מבפנים.
  3. עלות: לרוב, כאשר תעבדו עם אדריכל שהוא גם מעצב פנים, תוכלו להגיע איתו להסדר במחיר שיוזיל משמעותית את השיפוץ או בניית הבית. האדריכל ישקלל את העבודה כעבודה אחת וכך תוכלו להימנע מכפל עלויות מיותר.
  4. מקצועיות: כאשר אדריכל בוחר לעבור הכשרה גם בעיצוב פנים, זה מעיד רבות על המקצועיות שלו כבעל מקצוע. הרי בתור אדריכל אתה לא מוכרח להרחיב את האופקים שלך או להציע שירותים נוספים פרט לאדריכלות, אך הגדלת הראש הזאת מעידה על מקצועיות טובה.
  5. איכות: כשאדריכל מרחיב את אופקיו ומתמקצע גם בעיצוב פנים, זה מעיד גם על איכותו ולא רק על מקצועיותו. הרי האהבה לתחום היא אינה דבר של מה בכך ולא צריכה להיחשב כמובנת מאליה ולכן מעידה על איכות טובה יותר.

עיצוב המבנה מהחוץ אל הפנים

בניה של בית פרטי או תוספת למבנה קיים היא תהליך ארוך ומייגע, בעלי מקצוע שונים מתרוצצים לך בין הרגליים רוב שעות היום, כל אחד מהם מנסה לשכנע אותך ללכת בכיוון אחר וזורק עצות שלא עוזרות לאף אחד. כדי לנהל פרויקט בניה מוצלח, חשוב לזכור שלמרות שרבים אוהבים לייעץ ולשכנע, אתה הוא זה שבסופו של היום תבלה את הכי הרבה זמן בנכס. ועל כן חשוב שהוא יתאם את הצרכים ואת ההעדפות שלך.

כדי למנוע את הבלבול וההתרוצצות הזו כדאי לבחור דווקא באדריכל ומעצב פנים שיתאים את חיפוי המבנה ומראהו מבחוץ לצרכים שלך, אך גם לעיצוב הפנים המתוכנן. אז כיצד ניתן לעצב את הבית מבחוץ לבפנים?
הנה אופציה איכותית לעיצוב פנים שמתחילה מבחוץ, והסבר קטן על סגנון העיצוב המודרני.

מבנה מודרני ועיצוב מודרני

מה הוא מבנה מודרני?

כאשר אנו מנסים לתכנן בית בעיצוב מודרני, נצטרך לשמור על כמה פרמטרים שיהפכו את המבנה שלנו למבנה מודרני. המבנים המודרניים מאופיינים בקווים נקיים ובצבעים בהירים בשילוב צבעוניות חמימה. הנה הפרמטרים שהופכים מבנה למבנה מודרני.

  • תכנית בנייה פתוחה- תכנית בניה או בשמה השני תכנית קומה, מתייחסת לשרטוטים האדריכליים המבוצעים טרם בניית המבנה, ומתארים את מבנה הבית במבט עילי ומציינת היכן ימצאו החדרים, הקירות, הדלתות והחלונות. כך שהכוונה בתוכנית בנייה פתוחה היא לתכנית בנייה המשלבת כמה שפחות קירות או חוצצים אחרים ומאפשרת לחלל להיראות פתוח, גדול ומואר כיאה לעיצוב המודרני.
  • שימוש בחומרים מודרניים- במבנים המודרניים כמעט ולא תראו חומרים טבעיים בקירות והחלונות, כמו לדוגמא קיר לבנים. השימוש יהיה בחומרים מודרניים כמו בטון, ברזל וזכוכית. כדי להפוך את המבנה למודרני תוכלו לשלב קירות בטון חשופים, חלונות זכוכית גדולים או עמודי ברזל מחוספסים.
  • חיצוניות מחוץ לקופסא- את המבנים המודרניים קל מאוד לזהות כלפי חוץ, שכן המבנים המודרניים ימנעו מחיצוניות מרובעת או מלבנית רגילה ונסו לשלב מספר ריבועים אחד על גבי השני תוך שילוב של חלונות זכוכית ענקיים ומשחק בין קירות לבנים לקירות עץ שנותנים צבעוניות מיוחדת ועומק למבנה.
  • חיבור החלקים החיצוניים פנימה- עוד מאפיין בולט לבתים המודרניים הוא החיבור בין הגינה, או המרפסת אל תוך הבית. בדרך כלל תוכלו למצוא פרקטים או דקים המובילים חלל ישיבה חיצוני אל תוך הגינה, או עיצוב דומה בין החלל ממנו יוצאים אל הגינה לעיצוב הגינה עצמה. חיבור החלל החיצוני פנימה מעניק לבית מראה אחיד ומלכד את כל העיצוב יחד לנקודה אחת.
  • גגות שטוחים- כמעט ולא תראו בית מודרני עם גג מרובע או משולש קלאסי. מטרת המבנה המודרני היא להביא עיצוב נקי וחלק למבנה, שתשלב אלגנטיות וייחודיות. ועל כן הגגות המחודדים לא יתאמו את הניקיון והפשטות שבקווים ישרים.

עיצוב פנים מודרני

עיצוב הפנים המודרני מושתת על הרבה מהמאפיינים של המבנה המודרני, אך ישנן דרכים רבות להוציא את העיצוב לפועל. כיום עיצוב הפנים המודרני הוא אחד מהדרכים הפופולריות ביותר לעצב את חלל המחייה או העבודה שלנו אך רבים מתקשים לנווט בדקויות העיצוב המודרני. הנה כמה מאפיינים לעיצוב פנים מודרני.

  • פשטות לפני הכל: חלק מהניקיון הויזואלי המזוהה עם עיצוב פנים מודרני הוא הפשטות. הערך העליון ביותר של העיצוב הזה הוא שימושיות לפני הכל. כלומר כל דבר שאין לו שימוש, אין לו מקום.
  • גוונים טבעיים- שימוש בגוונים טבעיים ועציצים הם מאפיין חזק מאוד בעיצוב הפנים המודרני. בבתים בעיצוב מודרני תוכלו למצוא פיסות עץ טבעיות ועציצים רבים.
  • קווים נקיים- גם בתוך הבית, עיצוב הפנים המודרני מתעקש לשמור על קווים נקיים. בעיצוב פנים מודרני נשתדל לשמור על סדר ויזואלי על ידי שמירה על הקווים בעיצוב נקיים ככל האפשר.
  • בלי בלאגן- בעוד הרבה סגנונות לעיצוב פנים מתעקשות למצוא פינות בהן תוכלו לערום כמה חפצים אקלקטיים שיכניסו חיים בבית, בעיצוב הפנים המודרני מינימליזם הוא המפתח.
  • אור טבעי- כפי שאמרנו על המבנה בצורה החיצונית שלו, אור טבעי הוא חלק גדול מהעיצוב המודרני. שמירה על חללים פתוחים ומוארים תתרום למראהו המודרני של החלל.

שיתוף:

עיצוב בתים
אדריכלות

עיצוב בתים

אין נוסחה אחת שתתאים לכל חללי הבית ולכל הבתים, אך בכל זאת, עשינו מאמצים כדי

המשך קריאה »
בניית ממ"ד
תוספות בניה

בניית ממדים

הממ"ד הינו חלק בלתי נפרד מהחיים במציאות הישראלית המורכבת. הוא מספק לנו ביטחון פיזי ושקט

המשך קריאה »
מערכת רישוי זמין
רישוי והיתרים

מערכת רישוי זמין

רישוי זמין הינה מערכת כלל ארצית המיועדת להגשת היתרי בנייה ע"י גורמים מקצועיים בתחום הבנייה

המשך קריאה »